czwartek, 9 października 2008

Ryba zapiekana z püree ziemniaczanym


Ziemniaczany Tydzień część II 3-12.X.2008

Nastepna propozycja przygotowana w ramach Ziemniaczanego Tygodnia jest danie,ktore kiedys sama wynalazlam laczac w zapiekanke tradycyjna piatkowa rybe z surowka z kiszonej kapusty i ziemniakami,co bardzo posmakowalo mojej rodzince i robie to dosc czesto i z wielkim apetytem jest to konsumowana :)

Skladniki na 4 osoby:
  • filety rybne (u nas jest to czesto mintaj,czasem karmazyn lub dorsz,raz mialam pange,ktorej osobiscie nie lubie,przede wszystkim,ze jest niezbyt zdrowa ,a poza tym jest za slodka w smaku,jak dla mnie,ale co tam.....tez raz byla,choc ja trzeba bylo ostrzej doprawic)
  • ok. 1 kg ziemniakow
  • 500 g kapusty kiszonej
  • 1-2 marchewki
  • cebula
  • jablko
  • ze 2 lyzki posiekanej natki
  • sol,pieprz,oliwa,1 lyzka musztardy,sok z cytryny,szczypta cukru,2 lyzki masla,3-5 lyzek mleka
  • ja dodaje zawsze do tej surowki dodatkowo pomarancze,mandarynke lub swiezego ananasa
Ziemniaki obrac i ugotowac w osolonej wodzie,odcedzic i zrobic püree dodajac maslo ,mleko i musztarde.
Filety umyc ,osuszyc,przyprawic sola,pieprzem i odrobina delikaty do miesa (moze byc,ale nie musi),pokroic na duze kawalki i ulozyc w natluszczonej formie do zapiekanek,na rybie rozprowadzic püree ziemniaczane i na nim surowke z kiszonej kapusty (kapuste pokroic dosc drobno,dodac obrana i starta marchewke,starte jablko,pokrojona drobno cebule,ewentualnie drobno pokrojony owoc przeze mnie wymieniony,natke pietruszki,przyprawic oliwa,sokiem z cytryny,cukrem,sola i pieprzem)
Zapiekac to przez ok 25-35 minut w temp. ok. 180° -pod koniec pieczenia mozna calosc przykryc folia aluminiowa,zeby sie kapusta zbyt nie przypiekla.
Smacznego:)

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

chyba znalazłam przepis na jutrzejszy obiad ;) tylko jakos nie mogę sobie wyobrazic zapieczonej surówki, ale wszytskiegotrzeba spróbować ;)
pozdrawiam,nika

Gosia pisze...

wierz mi,ze surowke tez mozna zapiec i smaczne to jest w calosci :)

Pozdrawiam :)