czwartek, 14 lipca 2011

Lekkie ciasto wieloowocowe


Na poczatku czerwca moja 13-letnia juz Nastolatka miala urodziny i jak zwykle padlo pytanie z mojej strony...."jakie chcialabys ciasto urodzinowe???"

Musze Wam powiedziec, ze odkad swietuje z przyjaciolmi swoje imprezki urodzinowe,czyli od 3-go roku zycia ,to nigdy nie chciala torta.......wiecie.......takiego klasycznego dzieciecego, jakich teraz pelno.......z kolorowymi masami marcepanowymi, figurkami czy cukrowymi kwiatami.......

Zreszta podobnie bylo zawsze z balami przebierancow....... moja kochana Corcia nie miala ani razu zyczenia byc ksiezniczka, byly zwierzatka czy bajkowe postacie, ale nigdy ksiezniczka w rozowej sukience z korona na glowce..... Tak szczerze mowiac , to nie ubolewalam z tego powodu ;)

Wracajac do urodzinowych ciast, to przez ladnych pare lat jako tort krolowalo ciasto marchewkowe, pozniej byla "faza" na ciasto cytrynowe z cytrynowym lukrem , a ostatnimi laty zyczy sobie zawsze cos z owocami na urodzinowy stol.....W tym roku inaczej nie bylo, dostala kilka czasopism do reki i wybrala sobie taki oto placek.....

A Wasze dzieci???? maja zyczenia co do urodzinowych ciast czy tortow??? zycza sobie klasyczne torty, czy tez te piekne, kolorowe w formie boiska pilkarskiego czy lalki Barbie czy moze w formie motylka????? a moze tez wola zwykle ciasto z owocami ??????



Skladniki na blaszke 32 x 39 cm:

  • 375 g maki
  • 3 plaskie lyzeczki proszku do pieczenia (dalam 2)
  • 150 g cukru
  • 1 op. cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 4 jajka
  • starta skorka z 1 niepryskanej cytryny
  • 300 g kwasnej smietany
  • 3-4 brzoskwinie
  • 2 banany
  • 500 g wisni
  • 1/2 lodygi rabarbaru (moze byc,ale nie musi, dodalam go od siebie,bo lezal w lodowce)
Brzoskwinie sparzyc wrzatkiem, polac zimna woda, obrac ze skorki i pokroic na kawalki. Wisnie umyc, wydrylowac. Banany obrac i na kawalki pokroic.

Wszystkie skladniki ciasta dokladnie zmiksowac ,wylac na natluszczona i opruszona maka blache,wygladzic. Powykladac rownomiernie owoce na ciasto i piec je ok. 35 minut w uprzednio nagrzanym do 200° piekarniku.
Wyjac, wystudzic i mozna podawac na przyklad z waniliowymi lodami.



Smacznego :)

Zrodlo : "Laura backen - einfach lecker"

19 komentarzy:

Kamila pisze...

Wcale się nie dziwię, że Córcia nie chce tarta, wie co dobre. Pozdrawiam

zauberi pisze...

Ciasto wygląda pysznie, fajne wybrała Twoje córka :), nie mam dzieci, ale myślę, że u mnie urodziny czy inne tego typu okazje nie odbędą się bez tortu :) taka nasza rodzinna tradycja

margot pisze...

Gosia , widzę ,że i ty wiesz po co mamy lato , dla ciasta owocowego :DDD
Wygląda mniam mniam

chantel pisze...

bardzo fajną ma strukturę :)

aga pisze...

ale pysznie wyglada, chetnie bym sie poczestowala:)

Mar pisze...

Nie lubię fantazyjnych tortów i wymyślnych ciast przekładanych kilogramami kremów i mas. Na swoje własne urodziny wybrałabym szarlotkę z papierówek albo inne proste ciasto. Jak to Twoje na przykład. Wygląda pysznie. Może właśnie takie przypadnie do gustu mojej dwulatce:)

Trzcinowisko pisze...

Wygląda jak idealne ciasto na tars do rozmowy z przyjacielem:)

atina pisze...

takie ciasto to bym chętnie widziała do mojej kawki, którą własnie pije:) Pysznie wygląda:) Buziaki!

Majana pisze...

Piekne ciasto Gosiu! :) Bardzo smakowicie z owocami ,mniam:).

Pozdrawiam cieplutko,a dla Córci wszystkiego najlepszego!:)

Amber pisze...

Moje Dzieci też nie przepadały za tortem.Ciasta były wystarczającą przyjemnością.
Twoje ciasto pyszne!

Karmel-itka pisze...

z przyjemnoscia bym sie do niego dorwala... i nie podzielila z nikim innym! xd cudne.

kabamaiga pisze...

Moje dzieci zdecydowanie proszą o torty :) Ale co do księżniczek to mamy podobnie. Moja 5-latka była ostatnio Spider manem na balu przebierańców.

Ciasto cudne, zdjęcie rewelacja.

Anita ♥ pisze...

Jakie pyszności <3

Świetny wpis.
♥ Zapraszam. ♥

Izaa pisze...

ciasto wygląda bardzo smakowicie...;):)

viridianka pisze...

Torty lubię, ale tylko te domowe :) Bardzo podoba mi się podejście Twojej Córki! Róż i barbie to nie dla mnie również :D

Kasia pisze...

Gosiu, Twoja córcia ma po prostu dobry gust :D i co by nie mówić, jest oryginalna ;) ciasto wygląda pysznie! pozdrawiam :)

Beata pisze...

Obłedne ciacho!

Unknown pisze...

Nie miałabym nic przeciwko, gdyby ktoś mi upiekł takie ciasto na urodziny.

Gosia pisze...

dziekuje wszystkim za mile komentarze i jak widze,to jednak wiekszosc odbiega od robienia i jedzenia tradycyjnych torcikow :)
Raz jeszcze dziekuje za zyczenia dla corci mojej "malutkiej" :) :)