sobota, 19 kwietnia 2014

Mazurek migdalowo-rabarbarowy

W tym roku mimo braku czasu na wielkie swietowanie tudziez przygotowania do swietowania (chaos okoloremontowy), to jednak pewne rzeczy sie nie zmieniaja, jak nastawienie zakwasu na zurek wielkanocny, upieczenie mies, zrobienie tradycyjnej salatki jarzynowej, farbowanie jajek-w tym roku ograniczylam sie tylko do cebulowych lupinek, no i oczywiscie na ukoronowanie stolu swiatecznego musi byc mazurek....
W tym roku dlugo sie glowilam nad wyborem mazurka, w sumie mialam ochote ponownie na rozany (klik), bo ten zeszloroczny byl wyborny- polecam, ale moja Corcia nie lubi rozanych smakow.
Nastepnie juz sie prawie zdecydowalam na orzechowy, gdy wpadla mi do glowy pewna mysl....polaczenie migdalow i rabarbaru. Stwierdzilam, ze bedzie smakowac extra- ta kwaskowa nutka rabarbaru, na ktory to wlasnie zaczyna sie powoli sezon, slodycz kruchego ciasta i delikatnej bezy....




Skladniki :

  • 200 g maki pszennej
  • 150 g mielonych migdalow
  • 200 g zimnego masla
  • 50 g drobnego cukru
  • 2 zoltka
  • 1 lyzka kwasnej smietany
  • 1 op. cukru waniliowego
Ponadto:
  • 450 g rabarbaru
  • skorka otarta z 1 niepryskanej cytryny
  • 4 lyzki brazowego cukru
  • 50 g platkow migdalowych
  • 2 bialka plus 1/2 szkl. cukru pudru * 

Skladniki ciasta zagniesc w misce, owinac folia spozywcza i wlozyc na godzine do lodowki.
W miedzyczasie rabarbar umyc i nie obierajac pokroic na kawalki, zasypac w nieduzym garnku cukrem i chwile odstawic. Nastepnie na malym ogniu ugotowac do miekkosci,dodac skorke z cytryny, zmiksowac i odstawic do lekkiego ostygniecia.
Forme 24x30 cm lub inna (u mnie prostokatna forma do tarty plus dwie male okragle do tartaletek) wylozyc papierem do pieczenia i rozwalkowanym ciastem, dookola uformowac wyzsze boki i ponakluwac widelcem  (procz bokow), polozyc kawalek papieru do pieczenia, wysypac fasola i podpiec 20 minut w uprzednio nagrzanym do 190° piekarniku, wyjac i zmniejszyc temperature do 120°.
Do masy rabarbarowej domieszac platki migdalow i rozsmarowac po podpieczonym ciescie.
Bialka ubic na sztywna piane, dodawac po troche cukier puder caly czas miksujac. Przelozyc mase bezowa do cukierniczego rekawa i dowolnie dekorowac przygotowane mazurki. Ponownie wstawic do piekarnika i przy uchylonych drzwiczkach dopiekac, zeby beza stwardniala- ok.45 minut.


*Ja sie ograniczylam do malych rozetek i tym samym zostalo mi troche masy, z ktorej zrobilam dodatkowo prawie cala blaszke malych bezikow, ale mozna z bezy zrobic na mazurkach np. kratke i tym samym wykorzystamy cala mase.



Smacznego!

W tym miejscu pragne zlozyc wszystkim zyczenia zdrowych, radosnych i smakowitych Swiat Wielkanocnych :)



6 komentarzy:

majka pisze...

Pyszny mazurek Gosiu. Ja w tym roku nie pieklam, za duzo mialam przygotowan na glowie :)

Spokojnych i cieplych Swiat Ci zycze!

Aguś kulinarnie pisze...

Piękny:)Wesołych Świąt!

ewelajna pisze...

Małgoś, wielkanocnego odrodzenia!

Majana pisze...

Ależ wspaniały mazurek Gosiu! Ja mam rabarbar i żaluję, że nie pomyślałam o rabarbarowym mazurku. A tu takie cudo u Ciebie.

Wesołych Świąt Kochana :)

kass pisze...

Wesołych i Spokojnych Świat Gosiu :)

margot pisze...

Gosiu ale fajny ten twój mazur
Wesołych Świąt Życzę *