piątek, 12 marca 2010

Maki sushi



Jako,ze dzis piatek i tradycyjnie w moim domu bezmiesnie jest,to na szybko zrobilam na obiad pare najzwyklejszych maki sushi,bo jakos zrobienie ich zabiera mi najmniej czasu,moze tez dlatego,ze je robie najczesciej.

Ryz ugotowalam tym razem scisle wedlug TEGO przepisu,lacznie z podana tam proporcja -wyszedl fantastycznie,bo czesto gotuje go jednak troche po macoszemu i na oko i czesto tez wlasnie mam tego efekty,bo taki rozny ten ryz wychodzi,przewaznie bardziej kleisty niz potrzeba,a tutaj zastosowalam sie scisle do wskazowek i bylam bardzo zadowolona z efektu.......

Skladniki na 3 roladki:
  • przygotowany odpowiednio ryz
  • 3 platki alg Nori
  • kawalek swiezego lososia
  • swiezy ogorek
  • czerwona papryka
  • kawalek dymki
  • wasabi
  • marynowany imbir (do kupienia w azjatyckich sklepach)
  • sos sojowy
  • bambusowa mata do rolowania
W ten sposob robilam moje sushi.
Oczywiscie dobor dodatkow zalezy od apetytu i zasobow lodowki.

Dla laikow polecam te stronke,na ktorej mozna dokladnie sledzic etapy przyrzadzania sushi,jak rowniez znajduje sie tam mnostwo praktycznych uwag do tego tematu.


Smacznego :)

14 komentarzy:

majka pisze...

Czemu ja nie wiedzialam, ze Ty takie pysznosci potrafisz robic? Sushi UWIELBIAM! Ja sama jeszcze nie robilam, moj M. jestza to jest w tym mistrzem i to on zawsze wszystko przygotowuje :) Najczesciej robi wlasnie takie, jak Ty, z lososiem i ogorkiem. Pycha!

grazyna pisze...

Gosiu, wyglądają tak, że mam ochotę sięgnąć przez ekran :)

viridianka pisze...

Gosiu ale apetyczne! ja w piątki też nie jadam mięsa, miałam pierogi, które wymieniłabym na Twoje sushi z ogromną chęcią ;))

Gosia pisze...

Maju moze dlatego,ze jeszcze nigdy sie nie chwalilam sushi tutaj,ale dosc czesto robie,tak,ze zapraszam przy okazji :)

Grazynko dziekuje :)

Viri aaaa,pierogami tez bym nie pogardzila :) jestem pierogozerna zdecydowanie :)

Mafilka pisze...

Gosiu, to ja Ci oddam tych drożdżówek ile tylko chcesz za 2 takie zawiniątka ;))

kasiac pisze...

Gosiu, sushi jeszcze nie jadłam. Ale tak zachęcająco u Ciebie wygląda, że musze w końcu się skusić!

wegetarinka pisze...

Uwielbiam sushi :) Próbowałaś z awokado? Ostatnio robię tylko z nim.

Majana pisze...

Podziwiam Twoje umięjętności!:))
Choć na sushi to ja się nie skuszę,ale popatrzę sobie :))

atina pisze...

No a ja tylko takie umiem robić ;))) Robiłam już kilka razy i musze powiedzieć, że polubiłam je, chociaż początkowo byłam dziwnie do nich nastawiona;) A będzie u Ciebie jeszcze inne sushi?

kasiaaaa24 pisze...

Gosiu jak pięknie podane :) Pozwalam sie zaprosic na taką ucztę ;)

Dziwnograj pisze...

MMmmm ;) Dziwnograje to lubią bardzo. Piękne Ci wyszły. Mają takie idealne wręcz kształty :)
W moim domu mama jest specjalistką od sushi. Ja nigdy nie próbowałam :)

lo pisze...

Cudowna sprawa. Do tego jeszcze jakie oszczędności, kiedy sushi bar w domu. Piękne.

asieja pisze...

pięknie je pozawijałaś

dla mnie smak sushi jest wciąż jeszcze nieznany..

Gosia pisze...

Mafilko deal!!!!! :D

Kasiu na poczatek polecam z dobrego baru sushi,poprobuj,poogladaj i jak posmakuje,to skus sie na zrobienie :)

Wegetarianko nie jadlam z avokado,bo nie przepadam,ale w sushi....hmmm....musialabym wyprobowac...,nastepnym razem,jak kupie avokado na maseczke ;):D

Majanko a co??nie lubisz??? czy surowa ryba odstrasza???to mozna tylko z warzywkami zrobic,moja corka uwielbia tylko z ogorkiem-pycha jest :)

Atinko postaram sie inne tez zrobic i zaprezentowac :)

Kasiu dziekuje i zapraszam :)

Dziwnograju dziekuje slicznie :) a takie to same wychodza,jak sie scisle ta mata bambusowa roluje :),sprobuj,jak bedzie mama robila :)

lo dzieki :)fajnie w domu sobie narobic,ale takie "wyjsciowe" inaczej smakuja :)

Asiejko dziekuje i polecam,ale moze za pierwszym razem ich nie polubisz,u mnie byla to milosc od drugiego wejrzenia :)