piątek, 6 maja 2011

Szparagowa zupa z curry,tymiankiem i brzoskwiniami

Wiem, wiem....brzmi bardzo egzotycznie,ale nie moglam sie jej oprzec widzac ja w dodatku do majowego wydania gazety "Lisa kochen und backen".

Zaraz na poczatku sezonu szparagowego gotuje zwykla zupe szparagowa i robie danie pojawiajace sie bardzo czesto na naszym stole przez caly szparagowy sezon- szparagi zawijane w szynce i zapiekane pod beszamelem .

Tym razem zaczeta zupe podzielilam na dwie czesci, bo moja corka nie przepada za curry i ona woli ja tradycyjna,a ja z zapalem przystapilam do mieszania skladnikow na nowe smaczki.....

Zupa wyszla swietna,tylko Ktos stwierdzil,ze niezbyt czuc w tym wszystkim szparagi,moze to byla wina ostrego tajskiego curry,ktore bardzo lubie,moze jakby dodac samo lagodne,to zupa na pewno inny mialaby smak. Ja jednakze bylam nia zachwycona........



Skladniki na 4 porcje:
  • 500 g bialych szparagow
  • ok. 4 galazki swiezego tymianku
  • 1 puszka brzoskwin w syropie (480g)
  • 500 ml wody
  • 2 lyzeczki cukru
  • 1 lyzeczka soli
  • 2 lyzeczki curry (ja uzylam ostrego tajskiego)
  • 2 lyzeczki warzywnego bulionu w proszku
  • pieprz
  • 125 g creme fraiche
Ponadto:
  • 4 grissini
  • 4 plastry szynki parmenskiej
  • odrobina listkow tymianku do posypania
Szparagi obrac i pokroic w ok. 2 cm kawalki. Brzoskwinie zmiksowac wraz z syropem, poobrywac listki tymianku i posiekac je.
Szparagi wrzucic do gotujacej sie wody,dodac sol,cukier i gotowac 10-15 minut,nastepnie dodac zmiksowane brzoskwinie, curry, bulion warzywny, doprawic pieprzem,tymiankiem,zagotowac i wmieszac czesc creme fraiche.
Grissini owinac szynka parmenska (mozna je lekko zapiec w piekarniku) i podawac z zupa posypana listkami tymianku i udekorowana dodatkowo kleksem creme fraiche.



Smacznego :)

14 komentarzy:

grazyna pisze...

Gosiu, bardzo ciekawa i smaczna wersja szparagowej zupy :)

Panna Malwinna pisze...

bardzo interesująca ta zupka. i do tego świetnie podana;)

od-kuchni pisze...

Wygląda bardzo zachęcająco! Do tego curry i brzoskwinie - ależ to musi smakować!

Moja Kawiarenka pisze...

O qurczę! Szukałem czegoś na imieniny ukochanej małżonki.
Dziękuję za świetny pomysł :-)

Ola pisze...

wykwintna i prosta zarazem - kusząca propozycja na specjalną okazję :) Pozdrawiam ciepło!

aga pisze...

bardzo fajna ta zupka:) i curry i tymianek i brzoskwinie... same pysznosci:)

Trzcinowisko pisze...

Mniam,mniam...i mam składniki!:)

Majana pisze...

Jak dla mnie wygląda smakowicie Małgosiu!:))

Pozdrowionka ciepłe:*

Szarlotek pisze...

Zupa jak zupa , ale te szparagi w szynce brzmią jak najlepsza muzyka dla moich uszu.... Poezja....Zaraz biegnę na bazarek po szparagi ;D

magda k. pisze...

Brzmi obłędnie, jestem pewna, że zachwycił by mnie ten smak :)

Paula pisze...

wyśmienite smaki...

Magda pisze...

Sam opis zupy gwarantuje doborowe towarzystwo smaków :)

Beata pisze...

Niesamowite połączenie smakow

Gosia pisze...

dziekuje bardzo :)