środa, 7 grudnia 2011

Jagniece kotleciki i kuskus z granatem


Czy Wam tez tak dni leca jak szalone???? ja w sumie troche przerazona tym jestem, a juz na pewno zasmucona, bo ten okres adwentowy jest dla mnie chyba najpiekniejszy w roku i chcialabym, zeby doba trwala minimum 48 godzin w tym okresie.....chcialabym miec czas na wszystko......pieczenie ciasteczek...... zdobienie ich ....... odwiedziny na swiatecznych jarmarkach ........ spacery po pieknie oswietlonym miescie...... radosnie aktywny czas spedzany w fitnes studio....... gotowanie...... spokojnie spedzane popoludnia z kubkiem dobrej herbaty w reku i fajna ksiazka....... i jeszcze wiele fajnych rzeczy robionych przy dzwiekach swiatecznych nagran plynacych z radio...... i to nie w tempie wyscigowym, ale wlasnie tak .....niespiesznie...leniwie...... i mimo, ze tak sie staram, zeby to wszystko pogodzic z terminami zycia i dnia codziennego, to i tak mnie te tempo mijajacych dni deprymuje ...... ech.....zycie.......

Zapraszam Was na pyszny obiad, ktory wczoraj wyczarowalam dla swoich Bliskich :)



KOTLECIKI Z JAGNIECINY

Skladniki na 12-13 sztuk:
  • ok. 600 g mielonego miesa jagnieco-wolowego
  • 1 lyzka przyprawy Ras el Hannout
  • 4 spore zabki czosnku (przecisniete przez praske)
  • 1 jajko
  • sol, pieprz
  • garsc posiekanej zielonej pietruszki
Wymieszac wszystkie skladniki, formowac nieduze kotleciki i smazyc na oleju. Nie uzywalam maki do obtaczania ich przed smazeniem.



KUSKUS Z GRANATEM

Skladniki:

  • ok. 200 g kaszki kuskus
  • sok z 2 mandarynek lub 1 pomaranczy
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1 lyzka masla
  • ziarnka granatu z polowy owocu
  • sol
Kaszke posolic i zalac wrzatkiem lub przyrzadzic wedlug przepisu na opakowaniu. Cebule drobno posiekac i przysmazyc na odrobinie oleju, dodac przygotowana kaszke, maslo, sok, ewentualnie doprawic sola, jesli zachodzi taka potrzeba. Przesypac do miski, dodac ziarnka granatu, wymieszac.

SOS JOGURTOWY

Skladniki :
  • kubeczek greckiego jogurtu
  • maly kubeczek zwyklego odtluszczonego jogurtu
  • malutki zabek czosnku (przecisniety przez praske)
  • sol
  • garsc posikanej natki pietruszki lub miety
Skladniki na sos wymieszac, doprawic i podawac z kotlecikami i kuskusem.

Smacznego :)

7 komentarzy:

Ewa pisze...

Mi też te dni uciekają za szybko, nie mam czasu absolutnie na nic! Od dwóch tygodni zabieram się za ciasto świąteczne i do tej pory nie miałam na nie czasu! Kuskus, jagnięcina i granat to połączenie pierwsza klasa, pyszne jedzonko. Pozdrawiam serdecznie :)

Kamila pisze...

Ja też wnoszę petycję o dobę 48 godzinną. Pyszna propozycja na obiad!

Maggie pisze...

Oj, leca. I tez brakuje czasu na wszystko. Mysle, ze bede musiala zaczac oszczedzac na snie - w koncu i tak jest przereklamowany ;)
Kotleciki musialy byc pyszne, bardzo lubie smak arabskich przypraw.

ewelajna Korniowska pisze...

Ja dodam jeszcze chodzenie do pracy na 8 godzin 3 razy w tyg i 10godz. 2 razy w tyg... I wtedy pozostają na szczęście weekendy, inaczej po... mnie;)
Staraj się dalej, bo to staranie to najważniejsza sprawa:)
Kotleciki muszą być przepyszne, lubię takie małe:) A kuskus wygląda uroczo i bardzo świątecznie:)

Majana pisze...

Piękny obiadek przygotowałaś dla swoich bliskich:). Na pewno im smakował:).

Gosiu, mnie też się wydaje,ze czas przecieka przez palce, naprawdę, pędzi jak szalony.

Całuski:*

Szarlotek pisze...

Tak...u nas też w tym roku czas pędzi jak szalony i obserwujemy zjawisko skrócenia doby, przez co brakuje nam czasu na większe przyjemności :)
Fajne kotleciki i te ziarenka granatu rozweselające talerz :)

Gosia pisze...

Hmmmm...lekko pocieszajacy jest dla mnie fakt, ze nie tylko mi tak dni i godziny jak szalone pedza.... :( :(
dziekuje Wam serdecznie i moze ktos wpadnie na pomysl ,jak dobe spowolnic....

Pozdrawiam wszystkich cieplutko :)