środa, 21 grudnia 2011

Zimtsterne


Jak wczoraj obiecalam, tak slowa dotrzymuje i podaje przepis na genialne gwiazdki cynamonowe, ktore razem z Vanillekipferl (klik) stanowia absolutny mus w moich corocznych swietcznych wypiekach, reszta sie zmienia w zaleznosci, jaka ksiazke czy czasopismo akurat w danym momencie do reki wezme i co mi pysznego akurat w oko wpadnie, ale waniliowe polksiezyce i cynamonowe gwiazdki sa zawsze......



Skladniki na ok. 40 sztuk: (w zaleznosci od wielkosci foremki)
  • 400 g mielonych migdalow
  • 3 bialka
  • 3 lyzeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • 200 g cukru pudru (odsypac z tego troszke do maczania foremki)
  • 2 op. cukru waniliowego
  • 1 lyzka soku z cytryny
2 bialka ubic z sola na piane, nastepnie dosypywac porcjami 100 g cukru pudru i cukier waniliowy, wmieszac mielone migdaly, powstanie dosc mocno klejace ciasto, ktore partiami rozwalkowujemy miedzy dwoma warstwami folii spozywczej na grubosc ok. 1 cm i wycinamy foremka gwiazdki. Foremka bedzie sie kleic i dlatego maczamy ja w cukrze pudrze.
Gwiazdki ukladamy na wylozonej papierem blasze.
Pozostale bialko nalezy ubic na sztywna piane z dodatkiem odrobinki soli, nastepnie dodac pozostaly cukier puder i sok cytrynowy. Rozsmarowac grubo mase bezowa na gwiazdkach i piec ok. 15 minut w piekarniku nagrzanym do 150°, ale nalezy pilnowac, zeby wierzch ciastek pozostal bialy, mozna w tym celu jeszcze zmniejszyc o pare stopni temperature i wydluzyc czas pieczenia.


Smacznego :)

Zrodlo: ksiazeczka "Lieblings Weihnachtsplätzchen"

18 komentarzy:

Majana pisze...

Piekne one są Gosiu! I ta masa bezowa na wierzchu wygląda jak śnieżek.
Cudowne śniegowe gwiazdki:)

Uściski:*

Ewa pisze...

Śliczne są! Bardzo lubię migdałowe wypieki. W tym roku zostawiam pieczenie ciasteczek dzieciom, zobaczymy co z tego będzie ;)

forum kulinarne pisze...

Wyglądają smakowicie :)

atina pisze...

Gosiu one są boskie!!! no nie dziwie sie, że to taki mus, by były :) Ja sobie je zapamiętam, bo niezwykle mi sie podobaja:)
Pozdrawiam !

Amber pisze...

Gwiazdki z masą bezową to absolutny rarytas!
Piękne Gosiu.
Zapisuję je na przyszły rok.
Serdeczności!

Maggie pisze...

W tym roku robilam je pierwszy raz i jestem nimi zachwycona - cos mi sie zdaje, ze beda pojawiac sie co roku! Pieknie ci wyszly, a bezowa glazura wyglada idealnie :)

margot pisze...

mogę podesłać adres gdzie to trzeba słać, mogę ?Piękne ,ach jakie piękne

Jswm pisze...

Zapisuję sobie na przyszłość, choc nie wierzę, żebym umiała tak równiutko nałożyć tę bezę ;)
Pozdrawiam Świątecznie, A.

Unknown pisze...

Dokłądnie takei, jak pamietam! Już zacieram łapki :-) Postaram się zrobić jeszcze przed świętami.

Konwalie w kuchni pisze...

Cudne te gwiazdki:)

grazyna pisze...

Pięknie wyglądają z tym białym lukrem :)

kabamaiga pisze...

Gosiu mam przepis na te gwiazdeczki w jednej z książek. Przymierzałam się do nich i nie wiedziałam czy warto. Teraz żałuję, że się z nimi nie zmierzyłam w tym roku. Są przepiękne.

Maja i Kamila pisze...

Takich wypieków chyba nigdy dość:)

ewelajna Korniowska pisze...

To ja muszę wpaść do Ciebie albo coś upiec na te przygotowania, bo zachciało mi się tak jak nie wiem co... ciasteczek jeszcze ciepłych z piekarnika....
Osz , Ty kusicielko...;)

Aleksandra Rybinska pisze...

Cudowne! Z chęcią zjadłabym takie ciasteczka :)

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

jakie cudownie ośnieżone lukrem:)
Gosiu zdrowych i wesołych Świąt oraz szczęśliwego Nowego Roku życzę:)

Bea pisze...

O taaak! Gwiazdki cynamonowe i u nas musza co roku goscic na swiatecznym stole :)
Pieknie polukrowane Gosiu!

Agata pisze...

Cudnie wyglądają! i ta biała beza! ślicznie :)