piątek, 10 października 2008

Bauernfrühstück


Ziemniaczany Tydzień część II 3-12.X.2008

Nastepna pozycja i pewnie juz ostatnia(niestety :( -ale czuje sie okropnie i coraz bardziej chorenka :( ) w tym Ziemniaczanym Tygodniu bedzie to fajne i szybkie danie.
Doslowne porzetlumaczenie to:wiejskie sniadanie,ale szczerze mowiac,jakbym to zjadla na sniadanie,to juz przez reszte dnia nie musze nic jesc,a juz nie wspomne,ze rano cos tak tresciwego po prostu nie przeszloby mi przez gardlo :)
Nawet w Niemczech te "wiejskie sniadanie" jada sie na obiad lub najlepiej na kolacje ...........

Skladniki na 2 osoby:
  • ok. 6 ugotowanych wczesniej ziemniakow
  • peczek dymki lub cebula
  • 100g pieczarek
  • ok.2 lyzek masla
  • 100 g boczku wedzonego lub innej wedliny
  • 2-3 jajka
  • sol,pieprz,szczypiorek lub/i koperek
Ziemniaki pokroic w plastry,podobnie pieczarki,cebule lub dymke,dodac pokrojona w kostke wedline i przysmazyc to wszystko na oliwie,pod koniec dodac maslo,przyprawy i rozbeltane jajka.
Podawac najlepiej z ogorkiem konserwowym i kubkiem maslanki :)
Smacznego :)

2 komentarze:

gullviva pisze...

super to mam recepte na to "sniadanie" ;) jutro wyprobuje :))) pozdrowka :)

Gosi@ pisze...

...i jak???smakowalo Wam???

Pozdrawiam :)