czwartek, 13 listopada 2008

Gulasz z zoladkow drobiowych


Jest to troche danie kontrowersyjne,bo albo sie to lubi,albo nienawidzi................my akurat cala rodzinka lubimy podroby i chetnie zajadamy czasem taki gulasz z zoladkow....................... :)))

Skladniki na 4 osoby:
  • ok.600g zoladkow drobiowych (oczyscic,umyc i pokroic)
  • 1-2 cebule (obrac i drobno pokroic)
  • 2 szklanki bulionu drobiowego
  • 3-5 ziaren ziela angielskiegi,2-3 listki laurowe,pare ziaren pieprzu,sol,1-2 lyzki delikaty do miesa
  • ok.150g strakow groszku cukrowego
  • kasza jeczmienna
  • salata zielona (umyc,osuszyc,porwac na kawalki)
  • smietana,szczypta cukru,szczypta soli,troche pieprzu (wszystko wymieszac i odstawic)
Cebule zeszklic na oleju,nastepnie dodac zoladki,poddusic,dodac bulion i przyprawy,jesli trzeba,podlac woda i dusic dobra godzine lub nawet dwie-pilnujac poziomu plynu w garnku,na koniec wrzucic groszek cukrowy,doprawic i jesli trzeba zagescic - lyzeczka maki ziemniaczanej rozrobionej w zimnej wodzie.
Podawac z ugotowana kasza i salata polana dressingiem smietanowym.
Smacznego

4 komentarze:

lisiczka_bez_kitki pisze...

Ja z tych co lubią. Kaszankę, żołądki, wątróbkę...
Całkiem niedawno widziałam program kulinarny, w którym kucharz założył sobie, że przyrządzi potrawy z CAŁEGO prosiaka. Dosłownie. Pozapraszał różnych gości żeby przetestować smaki, ale niektóre części i tak musiał zjeść sam...

lisiczka_bez_kitki pisze...

No i z tego wszystkiego zapomniałam dodać, że Twój gulasz brzmi pysznie :)

Gosia pisze...

Dziekuje :))
Ja co niektorych czesci bym nie tknela,ale akurat zoladki bardzo lubimy,nawet nasza corka kocha taki gulasz :))

Anonimowy pisze...

a ja chce dodac,ze bardzo czesto robie zoladki bo uwielbiamy z mezem,tylko ja zamiast jeczmiennej daje gryczana- pycha! a twoj przepis napewno wyprobuje choc moj jest prawie taki sam :)