piątek, 13 listopada 2009

Czekoladowo-kokosowe ciastka z orzechami


Pieklam je juz jakis czas temu i wczoraj przegladajac fotki w kompie sobie uzmyslowilam,ze wcale ich jeszcze nie zaprezentowalam,a warto,warto,bo byly przepyszne,a ze mamy trwajacy jeszcze do niedzieli Orzechowy Tydzien,to akurat pasuja do tematu,jak znalazl, sa mieciutkie i aromatyczne i bardzo smaczne.......
Przepis pochodzi z ktoregos z niemieckich blogow.

Skladniki na ok.30 ciastek:
  • 115 g miekkiego masla
  • 125 g cukru (60g bialego i 65 g brazowego)
  • 1 op. prawdziwego cukru waniliowego
  • 110 g maki
  • 1 duze jajko
  • 20 g kakao
  • 1/2 lyzeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 lyzeczki sody
  • 150 g czekoladowych kuleczek lub posiekanej czekolady (obojetnie jakiej)
  • 1/4 lyzeczki soli
  • 50 g posiekanych orzechow wloskich (ja mialam orzechy Macadamia)
  • 70 g wiorkow kokosowych
Maslo utrzec z calym cukrem i cukrem waniliowym na gladka mase,dodac jajko i razem dobrze wymieszac. Nastepnie dodac do niej wymieszane razem make,kakao,proszek,sode i sol i krotko razem zmiksowac,zeby sie tylko dobrze polaczyly skladniki.Na koncu wmieszac juz lyzka czekolade,orzechy i wiorki kokosowe.
Blache wylozyc papierem do pieczenia i lyzka klasc na blache ciasto lekko splaszczajac i zostawiajac troche odstepu miedzy poszczegolnymi ciastkami,bo w pieczeniu rosna i sie "rozlewaja" troche na boki.
Ciastka piec 10-12 minut w uprzednio nagrzanym do 175° piekarniku.
Mozna je w szczelnie zamknietej puszce przechowywac ok. tygodnia,ale tyle to na pewno nie wytrzymaja :) :)

Smacznego :)

17 komentarzy:

Majana pisze...

Fajne ciacha :) I orzechowe, mniam:)
a ja niedawno dopiero spróbowałam orzechy macadamia hi hi ;))
Pozdrawiam:)

grazyna pisze...

jakie smakowite! Orzechy, kokosowe wiórki - to coś dla mnie :)

Monika. L pisze...

Sztandarowy przepis na orzechowy tydzień. Ciacha jak marzenie.
Ja zapisuję :)
A jak podane....
Buziak
M.

olalala pisze...

A wiesz co?... Też jakiś czas temu piekłam takie ciasteczka i niedługo miałam je opublikować ;). I nawet serwetki mamy takie same :D!

karoLina pisze...

Pysznie wyglądają, orzechy i czekolada to zawsze strzał w dziesiątkę.

szarlotek pisze...

Takich ciastek, to bym nie odmówiła :)

Hanna Mi pisze...

Jakie równiutkie. :-) Bardzo mi się podobają, szczególnie dlatego, że uwielbiam wszytsko co kokosowe. :-))

wiosenka27 pisze...

Gołym okiem widać, że pyszne:)

Beata pisze...

super! idealne do popołudniowej herbatki!

magda k. pisze...

świetnie się prezentują te ciasteczka, chetnie wypróbuję :)

atina pisze...

Bardzo fajne te ciacha, chętnie podkradnę kilka, ale to dla synka:D

Tilianara pisze...

Do takich ciasteczek nie trzeba mnie zachęcać :)

Gosia pisze...

-Majanko- dzieki :) ja macadamie od dawna znam,ale nie naleza do moich najulubienszych,moje dziecie przepada za nimi :)

-Grazynko-pyszne,pyszne-polecam :)

-Moniko- dzieki,dzieki :) :)

-Olalala- super!!no,to czekam na Twoje :D :D

-KaroLina- dzieki :) :)

-Szarlotku- nastepnym razem podrzuce :) :)

-Poswix- dziekuje slicznie :) ja tez lubie wypieki i potrawy z kokosem :)

-Wiosenko- naprawde??? :) :)

-Beatko- oj,co prawda,to prawda :) :)byly i do porannej i do popoludniowej :)

-Magda- dziekuje i polecam,niedlugo znowu planuje je piec :)

-Atinko- dziekuje :) a czemu tylko dla synka???

-Tili- no,to sie ciesze :) :)

adda73 pisze...

Prawdziwe domowe ciasteczka, czego chcieć więcej :) Bardzo apetycznie sie prezentują, chętnie wyciągnęłabym po jedno łapkę :)

fellunia pisze...

A mi się jakoś nie wyświetla fotka :( zajrzę potem bo jestem ciekawa tych ciasteczek, z przepisu bardzo fajne.

Gosia pisze...

-Adda- dziekuje i zapraszam ,rowniez na kawke do tego ciasteczka :)

-Felluniu- zapraszam i polecam :)

muffingirl pisze...

To są ciastka, które zdeydowanie wypróbuję. Wszystkie moje ulubione smaki w jednym poręcznym ciasteczku do kawy. Super przepis :) Pozdrawiam serdecznie - muffingirl