niedziela, 30 sierpnia 2009

Cukiniowe placuszki z feta i marchewka




Przepis pochodzi z jakiejs ksiazki o kuchni wegetarianskiej,ktora kiedys pozyczylam od kolezanki i pospisywalam sobie przepisy do zeszytu,ktore mi sie akurat podobaly.
Placuszki te robilam juz kilkakrotnie,bo bardzo nam posmakowaly i od razu musze napisac,ze najlepiej na swiezo smakuja,odgrzewane nabieraja jakiejs nieokreslonej goryczki.

Skladniki na ok.12 placuszkow:
  • 2 duze marchewki
  • 1 spora cukinia
  • 1 cebula
  • ok.100 g fety
  • 40-50 g maki
  • 1/4 lyzeczki mielonego kminu rzymskiego
  • 1/2 lyzeczki maku (opcjonalnie)
  • 1 lyzeczka srednio ostrego curry
  • 1 lyzka posiekanej natki pietruszki
  • sol,pieprz
  • 1 rozbeltane jajko
  • do smazenia olej i 2 lyzki masla
Cukinie,marchewke i cebule zetrzec na grubej tarce,dodac pokruszona fete,przyprawy,jajko,make,dosmakowac intensywnie sola i pieprzem i dobrze wszystko wymieszac.Smazyc na rozgrzanym oleju z dodatkiem masla na zloto,osaczyc krotko na reczniku papierowym i podawac gorace z sosami lub dipami.
Ja tym razem podalam z tzatzykami (serek lub grecki jogurt wymieszac z przecisnietym przez praske czosnkiem,stratym i wycisnietym z soku ogorkiem,sola i koperkiem).

Przepis bierze udzial w konczacym sie Cukiniowym sierpniu i Serowej akcji :)

Smacznego :)

10 komentarzy:

viridianka pisze...

hahaaa i jeszcze jedne placuszki:D ja nie moge co blog to nowy przepis, chyba je w koncu przelicze:P

reve82 pisze...

u mnie w lodówce jeszcze jedna cukinia się ostała i już wiem co z niej zrobię...fajny przepis zaproponowałaś:)

kasiaaaa24 pisze...

Wszedzie placuszki z cukini :) Chyba i ja sie skusze :)

szarlotek pisze...

Też mam jeszcze jedną cukinię i marchewki dzisiaj kupiłam :) Telepatia czy co ?

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

na dodanie marchewki by nie wpadła, ale z fetą potwierdzam, ze sa pyszniutkie :)

Gosia pisze...

- Viridianko - fakt,nawielu blogach dzis byly placuszki z cukinii ,ale zadne sie nie powtorzyly :)

- reve82 - Dziekuje :)

- Kasiu - hihihi,fakt,dzis obrodzily na blgach placki cukiniowe :)

- Szarlotku - kto wie....kto wie ....:) :) :)

- Aga - bardzo dobrze z marchewka smakuja,polecam :)

Monika. L pisze...

Są i to jakie apetyczne :-)
Fajne z tą marchewką. Ja też chętnie skuszę się i na ten wariant.

ozdrawiam
M.

Edyta pisze...

Robiłam kiedyś placuszki cukiniowo-ziemniaczane i nie zachwyciły mnie, ale takie z marchewką i fetą to zupełnie co innego. Musze spróbować, bo jeszcze sporo cukinii mam w ogródku.

Edyta pisze...

No i jak napisałam, tak zrobiłam, pyszne były te placuszki!
Dziękuję za przepis :)

czerwień i błękit pisze...

Właśnie będę dziś robić takie placki. Moja modyfikacja polega na tym, że marchewkę dam ugotowaną (w skórce), obraną i startą. Świetne drugie danie do mięsnej zupy gulaszowej.