piątek, 15 maja 2009

Spagetti ze szparagami i rukola


Druga moja propozycja w akcji szparagowej jest dzisiejsza lekka kolacja w postaci spagetti.
Jest to przepis zaczerpniety z mojej (ostatnio :)) ulubionej ksiazki "Spargel" :))

Skladniki na 4 porcje:
  • 400g spagetti (ja mialam linguine)
  • 2 limety
  • 2 zabki czosnku
  • 12 lyzek oliwy z oliwek
  • sol,pieprz,cukier
  • 750g bialych szparagow
  • 2-3 peczki rukoli
  • 120g parmezanu
Makaron ugotowac al dente i odstawic.
Limetki sparzyc,osuszyc,zetrzec skorke i wycisnac sok,nastepnie wymieszac i sok i skorke z 4-5 lyzkami oliwy,drobniutko posiekanym czosnkiem,doprawic do smaku sola,pieprzem i cukrem.
Szparagi obrac,odciac zdrewniale koncowki,pociac na kawalki i obsmazyc na patelni na pozostalej oliwie,dodac umyta i osuszona rukole i doprawic sola i pieprzem.
Spagetti wymieszac z sosem limetkowym oraz szparagami z rukola,posypac tartym parmezanem.
Smacznego :)

6 komentarzy:

Majana pisze...

Szparagi, rukula, parmezan...mmmm - to musi być pycha!:))

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

szparagi i makaron to najlepsze połączenie!

adda73 pisze...

Uwielbiam takie połączenia smakowe !!! Zjadłabym dzisiaj taki pyszny obiadek :))

Agnieszka pisze...

Szparagi i makaron to jest to!! Gosi@ ja też uwielbiam to połączenie, tylko u mnie zamiast rukoli są zwykle pomidory i oliwki, ale muszę wypróbować twoją wersję , bo wydaje mi sie bardzo ciekawa. Serdecznie pozdrawiam.

Gosia pisze...

- Majanko- polecam,naprawde pycha :)

- Aga - jasne:)

- Ada - zapraszam :)))

- Agnieszka - pomidory i oliwki....mowisz.....tja....trzeba wyprobowac :)......bardzo interesujace i moje smaki,co najwazniejsze :)
rowniez pozdrawiam :)

kabamaiga pisze...

Zabieram sie do roboty. Tylko moje szpragi będą zielone. Mam nadzieję, że będzie pychotka